sko

  • Har du ett mål med din löpning och vill utvecklas?
  • Lära dig teknik i löpningen?
  • Förbättra tider?
  • Är du nybörjare och vill komma igång?
  • Du vill ha hjälp med att lägga upp din träning?
  • Får ofta skador när du börjat löpträna?
  • Hur du ska ligga i pulszonerna för resultat och återhämtning mellan passen.
  • Träna upp rätt muskler för att klarar löpningen bättre?
  • Gå ner i vikt?
  • eller andra funderingar på löpning?

 

Jag filmar och utvärderar din löpteknik och rörelse. Målet är att minska ner på skaderisken med rätt teknik och spara energi i kroppen för att förbättra tider. Ett mål kan vara att klara springa 5 km. Vi går igenom ditt mål och sätter upp träningsplan mot ditt mål.

För dig som är nybörjare kan det vara bra att ha ett mål. Kanske finns det ett lopp i din stad som du kan ha som mål eller bara en sträcka du vill klara av att springa.

För dig som är inbiten löpare våga utmana dig för att utveckla din löpning. Ett tips är intervall träning och backträning, väldigt jobbigt men kan verkligen rekommenderas. Kommer mer om detta senare i bloggen.

Det är viktigt att stärka kroppen när man ska komma igång att löpträna. Detta för att undvika skador. Det gäller självklart nybörjare som den inbitne löparen.

Löpning är en sport som belastar knän, höfter, rygg och diskar väldigt mycket. Många nybörjare glömmer ofta bort hur viktigt det är att stärka kroppen med styrkeövningar för att undvika överbelastningsskador. Är du väldigt överviktig är det bästa att börja med långa promenader, stavgång, simning eller cykling, som inte belastar dina leder på samma sätt som löpningen. Med en stark kropp får du även en bättre löpteknik som sparar dina leder.

Vilka muskler ska du träna?

Jag kommer att lägga upp ett styrkeprogram för dig att träna upp de rätta musklerna. Jag tränar med dig i löpspåret och lägger upp dina pass för ditt mål.

Online:

Du kan även välja löpcoaching online där jag gjort färdiga program.

%d bloggare gillar detta: